Publicación: Organizational ambidexterity: a dual approach to value creation
Portada
Citas bibliográficas
Código QR
Fecha
Resumen en español
Organizational ambidexterity emerges as a design model for dual organizational structures for innovation, to improve the company's innovative capabilities. Hence, an ambidextrous organization is conceived as one that can explore new opportunities while, at the same time, exploiting its current business. In this sense, this work presents a theoretical- conceptual perspective on organizational ambidexterity and its relationship with value creation. For this, a bibliographic review was carried out around a sample of 495 documents extracted from Scopus and from there, it is highlighted, among others, that organizational ambidexterity triggers the creation of a differentiated value for consumers, thanks to innovation, the exploration of new opportunities and the inclusion of new technologies.
Resumen en inglés
La ambidestreza organizacional surge como un modelo de diseño de estructuras organizacionales duales para la innovación, para mejorar las capacidades innovadoras de la empresa. Por tanto, se concibe una organización ambidiestra como aquella que puede explorar nuevas oportunidades y, al mismo tiempo, explotar su negocio actual. En este sentido, este trabajo presenta una perspectiva teórico-conceptual sobre la ambidestreza organizacional y su relación con la creación de valor. Para ello, se realizó una revisión bibliográfica en torno a una muestra de 495 documentos extraídos de Scopus y de allí, se destaca, entre otros, que la ambidestreza organizacional desencadena la creación de un valor diferenciado para los consumidores, gracias a la innovación, la exploración de nuevas oportunidades y la inclusión de nuevas tecnologías.