Date
2021-06-06Author
Sastoque Méndez, Karem Alexandra
Melo Mera, Carlos Armando
López Ávila, Cristian Javier
Advisor
Mejía Corredor, Carolina
Rubio, María Paula
Martínez Sepúlveda, José Alejandro
Citación
Metadata
Show full item recordVita SAS. Data Analytics in Higher Education
Abstract(es):
La necesidad de desarrollar una mirada estratégica basada en la optimización de datos permite conocer el verdadero valor de esta información, para hacer universidades más innovadoras y competitivas. La gestión de datos se trata de un cambio cultural profundo dentro de las IES. Por ende, no basta con que éstas adopten soluciones tecnológicas. La inversión en un gobierno de datos, la exploración de nuevos y disruptivos modelos basados en conceptos de Inteligencia de Negocios y el acompañamiento en la implementación de proyectos de esta envergadura es fundamental.
Abstract:
The need to develop a strategic perspective based on data optimization allows us to know the true value of this information, to make universities more innovative and competitive. Data management is about a profound cultural change within Higher Education Institutions. Therefore, it is not enough for them to adopt technological solutions. Investing in data governance, exploring new and disruptive models based on Business Intelligence concepts, and accompanying the implementation of projects of this magnitude is essential.