Date
2023-10-18Author
Lastre Sierra, Hassir
Barrón Villaverde, Diana
Ruiz Molina, Antonio
Citación
Metadata
Show full item recordOrganizational ambidexterity: a dual approach to value creation
Abstract(es):
Organizational ambidexterity emerges as a design
model for dual organizational structures for innovation, to improve
the company's innovative capabilities. Hence, an ambidextrous
organization is conceived as one that can explore new opportunities
while, at the same time, exploiting its current business. In this sense,
this work presents a theoretical- conceptual perspective on
organizational ambidexterity and its relationship with value creation.
For this, a bibliographic review was carried out around a sample of
495 documents extracted from Scopus and from there, it is
highlighted, among others, that organizational ambidexterity triggers
the creation of a differentiated value for consumers, thanks to
innovation, the exploration of new opportunities and the inclusion of
new technologies.
Abstract:
La ambidestreza organizacional surge como un modelo de diseño de estructuras organizacionales duales para la innovación, para mejorar las capacidades innovadoras de la empresa. Por tanto, se concibe una organización ambidiestra como aquella que puede explorar nuevas oportunidades y, al mismo tiempo, explotar su negocio actual. En este sentido, este trabajo presenta una perspectiva teórico-conceptual sobre la ambidestreza organizacional y su relación con la creación de valor. Para ello, se realizó una revisión bibliográfica en torno a una muestra de 495 documentos extraídos de Scopus y de allí, se destaca, entre otros, que la ambidestreza organizacional desencadena la creación de un valor diferenciado para los consumidores, gracias a la innovación, la exploración de nuevas oportunidades y la inclusión de nuevas tecnologías.
Collections
- ICPM 2022 [16]