Publicación:
Implementación de un Sistema de Customer Relationship Management en Aerologistics S.A.S.

dc.contributor.advisorFisco Beltrán, Rafael Martín
dc.contributor.authorQuiñonez Buelvas, Bernarda
dc.contributor.authorCórdoba Herrera, Miguel
dc.contributor.authorPrieto Rojas, Luis Andrés
dc.date.accessioned2013-08-14T23:36:49Z
dc.date.available2013-08-14T23:36:49Z
dc.date.created2013-08-14
dc.date.issued2013-05-22
dc.description.abstractNuestro grupo de trabajo se ha enfocado en la compañía Aerologistics, S. A. S., empresa dedicada en la actualidad a la venta de material aeronáutico a empresas privadas y del estado en varias regiones del mundo, incluida Sur América. Se decidió realizarle una investigación de los factores de diferenciación en el mercado, por lo cual se realizó un análisis interno donde se han encontrado serias fallas en el proceso de servicio al cliente; se plantea un proceso de mejora continua como una solución al problema, donde se ha implementado una estrategia CRM en empresaspa
dc.description.abstractOur working group has focused on the company Aerologistics, S. A. S., today dedicated to the sale of aircraft to private companies and the state in various regions of the world, including South America. It was decided to carry out the investigation as a supervised because we ensures greater methodological control in its course. However, this creates challenges as there is a lot of competition in this sector. This forces us to look for factors of differentiation in the market so we performed an internal analysis, and found serious flaws in the customer service process. The aim is to have a continuous improvement process and that is why it will solve the problem, implementing a CRM strategy Aerologistics, S. A. S., understanding the features that should have this system and its focus on the improvement and understanding of our problemsOur working group has focused on the company Aerologistics, S. A. S., today dedicated to the sale of aircraft to private and state in various regions of the world, including South America. It was decided to perform a research on factors of differentiation in the market, which was an internal analysis which found serious flaws in the customer service process, it poses a continuous improvement process as a solution to the problem, where has implemented a CRM strategy in businesseng
dc.description.convenantUniversidad Politécnica de Madrid-CEPADEspa
dc.description.degreenameEspecialista en Gerencia Comercial y Mercadeospa
dc.formatpdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.instnameinstname:Universidad Eanspa
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional Biblioteca Digital Minervaspa
dc.identifier.repourlrepourl:https://repository.ean.edu.co/
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10882/4698
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad EANspa
dc.publisher.facultyFacultad de Estudios en Ambientes Virtualesspa
dc.publisher.programEspecialización en Gerencia Comercial y Mercadeo - FEAVspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.creativecommonsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.rights.localAbierto (Texto Completo)spa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.subjectManejo de las relaciones con el Cliente - CRMspa
dc.subjectServicio al clientespa
dc.subjectAviaciónspa
dc.subjectCustomer relationship Management - CRMeng
dc.subjectMaintaining arenoaveseng
dc.subjectAviationeng
dc.subjectManteinanceeng
dc.subject.lembSERVICIO AL CLIENTEspa
dc.subject.lembMERCADEOspa
dc.subject.lembSATISFACCION DEL CONSUMIDORspa
dc.subject.lembAVACION - RESPUESTOSspa
dc.titleImplementación de un Sistema de Customer Relationship Management en Aerologistics S.A.S.spa
dc.titleImplementation of a Customer Relationship Management System in Aerologistics S.A.S.eng
dc.typeTrabajo de grado - Especializaciónspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type.otherBachelor Thesis
dspace.entity.typePublication

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